Sponsorinfo 2019-04-10

Hej
Eskilstunas egen Idrottsgala med mat, underhållning och medaljutdelning hölls 7 mars på restaurang Lokomotivet i Eskilstuna. Johan var inbjuden för 20:e året i följd.
Kultur- och fritidsnämnden och Eskilstuna idrottsföreningars Samorganisation delar varje år ut hedersutmärkelser för framstående idrottsprestationer i Eskilstuna. Under torsdagskvällen var det dags för den 20:e medaljen att hitta hem.
För 20:e gången i ordningen fick skytten Marie Enqvist och båtracingföraren Johan Österberg ta emot utmärkelsen. Duon har således tagit hem medalj varje år sedan starten.

 

Bilder och text 

Marie Enqvist och Johan Österberg har fantastiskt nog lyckats hålla sig i toppen i sin respektive sport så att de inte bommat en enda medalj.
– Det är förbaskat kul men det börjar gå slentrian i det, säger Enqvist.
– Jag har ett fruktansvärt bra team, säger Österberg.
Båda två kan mycket väl komma tillbaka och norpa en medalj även nästa år.
Johans säsong i F2-klassen startar på allvar med VM-premiären i Litauen i maj och för Marie är det stora målet EM i höst.

Vi har varit inblandade i en räddningsaktion. Två båtar har krockat, som tur var utan personskador, men med stora materiella skador. Någon har hjälpligt försökt att plasta ihop skrovet på den ena båten men det måste göras betydligt starkare. Som synes så är även innerskrovet svårt skadat. Vi kanske är tokiga men vi har åtagit oss att försöka rädda båten.
    

”Plastning”, eller vad man skall kalla det.         Krossat innerskrov

Det ser ut som om båten är användbar igen. Efter rätt ytlack så blir den nog ganska bra.

Under våren har jag varit hos CK;s Marin i Lidköping och gjort diverse plastjobb. På CK;s får man lära sig en del nytt, ex.vis hur man snabbt tvättar bilen invändigt med hjälp av högtryckstvätten.

Stackars firmabil, men den blev i alla fall ren invändigt.

Grillbuffé hos CK,s. Thomas, Natanael och Christian låter sig väl smaka.

För att få licens att köra cockpitbåtar där man sitter fastspänd måste man visa att man kan ta sig ut om båten hamnar upp och ned. Föraren spänns fast i en lös cockpit som är placerad på kanten av en bassäng. Sedan kastas cockpiten ned i bassängen och vänds upp och ned. Föraren skall nu visa att han/hon kan ta sig ur utan att få panik. För säkerhets skull har man dykare som kan hjälpa till om det blir några problem. Johan har gjort testen många gånger tidigare samt varit tvungen att ta sig ur sin egen båt efter flera verkliga vurpor så det var inga problem för honom att klara testen.

Johan har också genomgått de läkarundersökningar och stressprov som krävs för att få superlicens som man måste ha för att få tävla i F1 och F2. Nu väntar han bara på att det internationella förbundet skall gå igenom pappren och sända över superlicensen.

Turtletest på Bosön 7 april

 

Hälsningar